Sipariş ve Sorularınız İçin Mail: kurdelelikedi@gmail.com

Nikah yada Bebek için Kuş Evi İthal Şeker Kutusu Nikah, Nişan, Bebek için Kalpli Şeker Kutusu Erkek Bebek Şekeri Kutuları Kız Bebek Şekeri Kutuları Erkek Bebek Şekeri Ahşap Çerçeve Kutu Sandık Şeklinde Nikah Şekeri yada Kına Kutusu Ahşap Nikah Şekeri Kutuları

9 Ocak 2013 Çarşamba

Maaile Kahvaltı - Patlıcanlı Pide

    Ne zamandır ailelerimizi kahvaltıya çağırmak istiyordum, yılbaşı tatilini de fırsat bilerek yılın ilk kahvaltısını hep beraber yaptık.. Eşim de yardım etti sağolsun, peynirleri, reçelleri, sosları tabaklara yerleştirdi..  


     Kahvaltıda neler vardı,
  • Patlıcanlı pide (tarifi aşağıda)
  • Tahinli çörek
  • Beypazarı kurusu
  • Sodalı börek (anneciğimin eline sağlık)
  • Patatesli, sucuklu omlet
  • Peynir tabağı
  • Bal, reçeller (portakal kabuğu, incir, çilek)
  • Zeytinler ve diğer kahvaltılıklar


Çaylar konulmuş ve patatesli, sucuklu omlet servis edilmiş, herkes oturmadan hemen önce..

 Bereketi içinde oldu, hamur işleri olunca diğerleri az yendi ve ikindi gibi tekrar oturduk sofraya :)


Patlıcanlı Pide

Hamuru için:
  • 3 su bardağı kadar un
  • İnstant maya
  • tuz 
  • su
İç Harcı için:
  • 4 adet patlıcan
  • 2 adet kırmızı biber
  • 3 adet yeşil biber
  • 1 adet büyük boy kuru soğan
  • 1 yemek kaşığı salça
  • 2 adet domates
  • sıvı yağ
Yapılışı:
Malzemeleri katıp hamurumuzu yoğuruyoruz ve üzerini kapatıp 2-3 saat dinlendiriyoruz.
Patlıcanları zar büyüklüğünde doğrayıp tuzlu suda bekletiyoruz.. Soğanı doğrayıp sıvı yağda biraz kavuruyoruz. Biberleri de küçük küçük doğrayıp ilave ediyoruz. Patlıcanların suyunu sıkıp onları da ilave ediyor ve kavuruyoruz. Son olarak doğranmış domatesleri katıyoruz.. tuzunu baharatını atıp altını kapatıyoruz ve ılınması için bekletiyoruz..
Benim hamurumdan 5 adet uzun pide çıktı yani dinlenen hamuru 5 bezeye ayırdım ve merdaneyle biraz açtım.. yağlı kağıt serilmiş tepsiye elimle uzatarak yerleştirdim. Patlıcanlı harcı yayıp hamurun kenarlarını katlıyoruz. Biraz da tepsi  de dinlendirdikten sonra kıvrılan kenarlara yumurta sarısı ve zeytinyağı karışımını sürüp 180 derecede ısıtılmış fırına veriyoruz. 30 dakika kadar pişiriyoruz.. (Ben iki tepsiyi aynı anda fırına koydum ve turbo ayarda pişirdim)

Aynı iç harcı kullanarak börek de yapıyorum ve çok seviyorum bu tadı.. Patlıcan girdimi içine yeme de yanında yat zaten :)

Afiyet olsun..



0 yorum:

Yorum Gönder